Birliktelik kuralı (Association rule) analizi-1 Veri hazırlama

Biliktelik analizi birden fazla değişkenin veya nesnenin birlikte bulunması durumunu analiz eden bir veri madenciliği yöntemidir.  Market sepet analizi olarakta isimlendirilen birliktelik kuralı analizi; e -ticaret, e- öğrenme vb pek çok alanda kullanılır. Örneğin e- ticaret sitelerinde bu  ürüne bakan bunlara da baktı, veya marketlerde birlikte satılabilecek ürünlerin yakın raflara yerleştirilmesi birliktelik analizi sonuçlarındandır. 

Birliktelik analizi için öncelikle verinin analiz yapılabilecek hale getirilmesi gerekmektedir. Bunun için 

* Çoklu şekilde verilen verinin yazı (Text) formatına çevrilmesi 

* Her bir nesenin bulunup bulunmadığı durumunun kararlaştırılması (True, False) gerekir. Çünkü birliktelik kuralı analiz yöntemleri çoğunlukla bu tip veriler üzerinde çalışabilmektedir. 

Aşağıda satırlar halinde verilen alış veriş sisteminden alınmış verilerin düzenlenmesi için rapid minerallar programında yer alan akış şeması verilmiştir. 

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir